Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování izocentricky fokusovaného gama záření
Večeřa, Petr ; Hlaváč, Martin (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou modelování izocentricky fokusovaného gama záření. Tento princip je využíván v radioterapeutickém zařízení zvaném Leksellův gama nůž pro léčbu nitrolebečních nádorových onemocnění. Vzhledem k teoretickým poznatkům získaných studiem tohoto přístroje navrhuje práce použití analytické geometrie pro vytvoření matematického modelu pro výpočet intenzity v ozařované oblasti. Pro tento model byl vytvořen demonstrační program Leksell_xvecer08 v programovém prostředí aplikace MatLab, který umožňuje uživateli měnit různé vstupní parametry a vytvořit tak obrázek rozložení dávky v cílové měřené oblasti.
Generování modelů domů pro Open Street Mapy
Galacz, Roman ; Poulíček, Zbyněk (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá získáním dat z map poskytovaných projektem OpenStreetMap a následným převodem těchto dat z formátu zeměpisné šířky a délky do kartézské soustavy souřadnic. Dále popisuje rozpoznávání domů v zástavbách, které se na stažené mapě nacházejí. Pro demonstraci výsledků tohoto rozpoznávání je vytvořen program, který vymodeluje 3D geometrii domů a také vytvoří terén, kde dané domy leží. Vygenerovaný model je zobrazen pomocí grafické knihovny OpenGL.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
Úhly, obsahy, objemy: skalární součin a determinant
Ondič, Milan ; Beran, Filip (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zavedením skalárního součinu a determinantu, které jsou důležitými nástroji analytické geometrie. Náplní práce je paralelně vést výklad těchto dvou klíčových konceptů pokročilejší algebry - skalárního součinu a determinantu - primárně z hlediska geometrického, nikoliv algebraického. Cílem práce je ukázat, jak se dají obě zobrazení odvodit jen na základě řešení geometrických problémů v dvourozměrném prostoru a následně jak je přenést do prostoru trojrozměrného. První část práce je věnována hledání odchylek dvou vektorů v rovině a počítání obsahu trojúhelníku. Oba typy úloh jsou řešeny několika způsoby a na jejich základě se pak odvodí skalární součin a determinant. Druhá část práce je pak věnována trojrozměrného prostoru, zejména pak odchylkám vektorů, přímek a rovin a objemu čtyřstěnu a rovnoběžnostěnu. To je pak doplněno o zavedení některých pojmů lineární algebry, zkoumání algebraických vlastností skalárního součinu i determinantu a zobecnění pojmů do n-rozměrného prostoru. Poslední část práce je věnována analýze vybraných českých středoškolských učebnic matematiky z hlediska výskytu a pojetí výkladu skalárního součinu a determinantu. Všechny úlohy jsou doplněny obrázky vytvořenými v programu GeoGebra. Práce je primárně určena pro středoškolské učitele i žáky a studenty...
Matematické základy zobrazovacích metod pro radiologické asistenty
JELÍNKOVÁ, Barbora
Téma bakalářské práce reagovalo na zjištění, že v současnosti není k dispozici vhodný edukační text obsahující matematické základy pro edukaci radiologických asistentů a dalších příbuzných oborů. Bakalářská práce obsahuje vybrané okruhy matematiky, které je nutné znát pro pochopení fyzikálních základů zobrazovacích metod. Formulace těchto okruhů je přiměřená potřebám budoucích absolventů uvedených studijních oborů. Cíle bakalářské práce byly následující: C1 Vytvoření učebního textu a příkladových ilustrací obsahujících základy matematiky, které jsou potřebné k co nejúplnějšímu pochopení fyzikálních popisů zobrazovacích metod. C2 Sestavení testu, který bude použit k ověření znalosti matematiky studentů oboru Radiologický asistent či jeho absolventů, a následné statistické vyjádření úrovně znalostí. Na základě cílů byly sestaveny hypotézy: H1 Aplikací teorie kurikulárního procesu lze popsat strukturu matematických základů zobrazovacích metod pro radiologické asistenty. H2a Komparací množinových struktur matematiky se složkami profilu radiologického asistenta lze popsat jednotlivé strukturní úrovně matematických základů pro radiologické asistenty. H2b Z hlediska potřeb a možností radiologických asistentů lze vybrat příkladové ilustrace z oblasti funkcí, diferenciálního počtu, integrálního počtu a počtu vektorového. H3 Znalosti respondentů v oblasti vymezených matematických základů zobrazovacích metod budou mít rozdělení blízké rozdělení normálnímu. S ohledem na kurikulární proces byl sestaven výukový text společně s příkladovými ilustracemi. Tento krok vedl ke splnění cíle C1. Poté byl sestaven single-choice test o 20 otázkách ke zjištění úrovně znalosti matematiky napříč oborem Radiologický asistent. Tento krok vedl ke splnění cíle C2. Tento test byl následně rozšířen pomocí online formuláře mezi radiologické asistenty a studenty tohoto oboru. Vzhledem k výše uvedeným splněným cílům bylo možno potvrdit hypotézy H1 i H2a a H2b. Výsledky testu byly statisticky vyjádřeny v praktické části bakalářské práce. Potvrdilo se, že empirické rozdělení odpovědí testu je blízké normálnímu rozdělení. Tímto krokem byla potvrzena také hypotéza H3. Přínosy bakalářské práce lze spatřovat v rovině praktické (konstrukce edukačního textu ověřeného testovým šetřením) a v rovině teoretické (ověření aplikace teorie kurikulárního procesu).
Sbírka řešených úloh z analytické geometrie
Kvapilová, Babeta ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Tato práce je určena pro učitele a studenty středních a vysokých škol. Jedná se o sbírku řešených úloh z analytické geometrie v rovině, která zahrnuje více řešení a jejich porovnání. Studentům sbírka pomůže rozšířit znalosti, učitelům poskytne odlišný náhled na věc a materiál do hodin. Těžší příklady jsou doplněny obrázky pro lepší pochopení. V práci je obsažena i praktická část, ve které se zaměřuji na časté chyby v příkladech a metody jejich odstranění.
Analytický a syntetický přístup k řešení metrických úloh v prostoru
Kreslová, Iva ; Moravcová, Vlasta (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá metrickými úlohami v prostoru, k jejichž řešení využívá syntetickou a analytickou geometrii. Kromě vysvětlení jednotlivých přístupů zde najdeme i sadu příkladů k procvičení. Řešení příkladů je součástí Portálu středoškolské matematiky, kde k jednotlivým příkladům nalezneme analytické řešení, syntetické početní řešení a syntetické konstrukční řešení.
Cvičné didaktické testy pro přípravu ke státní maturitní zkoušce z matematiky
PIVOŇKA, Jiří
Tato bakalářská práce se zabývá cvičnými didaktickými testy ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Je rozdělena do dvou částí. První část je rozdělena do 7 kapitol. Každá kapitola se zabývá konkrétním tematickým okruhem ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Druhá část obsahuje 3 didaktické testy. Ke každému didaktickému testu je přiloženo řešení. Cílem bakalářské práce je pomoci studentům zvládnout maturitní zkoušku z matematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.